Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Can course format influence the performance of students in an advanced cardiac ...

Garrido,F.D.; Romano,M.M.D.; Schmidt,A.; Pazin-Filho,A.

Advanced cardiac life support (ACLS) is a problem-based course that employs simulation techniques to teach the standard management techniques of cardiovascular emergencies. Its structure is periodically revised according to new versions of the American Heart Association guidelines. Since it was introduced in Brazil in 1996, the ACLS has been through two conceptual and structural changes. Detailed documented rep...

Data: 2011   |   Origem: OASIS br

Physiological adaptations to head-out aquatic exercises with different levels o...

Barbosa, Tiago M.; Garrido, F.; Bragada, José A.

The purpose of this study was to compare the physiological adaptations to basic head-out aquatic exercises with different levels of body immersion. Sixteen young and clinically healthy subjects (9 women and 7 men) volunteered to participate in this study. Each subject performed 3 repetitions (on land, immersed to the hip, and immersed to the breast) of the aquatic exercise ‘‘rocking horse’’ for 6 minutes. The r...

Data: 2007   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Estudo comparativo das adaptações fisiológicas agudas durante a exercitação em ...

Barbosa, Tiago M.; Garrido, F.; Bragada, José A.

Foi objectivo deste estudo comparar as adaptações fisiológicas agudas de um exercício básico de Hidroginástica realizados a diferentes profundidades (imersão ao nível da articulação coxo-femoral versus ao nível do apêndice xifóide). A amostra foi constituída por 14 sujeito, clinicamente saudáveis e com um nível de actividade física regular. Cada sujeito realizou, um exercício básico de Hidroginástica designado ...

Data: 2006   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor








Data




Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia