Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

ICT Curriculum Integration in the Context of the Learning Outcomes in Portugal

Costa, Fernando Albuquerque; Cruz, Elisabete; Fradão, Sandra

The purpose of this paper is to discuss tangible and effective ways to integrate Information and Communication Technologies (ICT) into school curricula. In order to do so, we make use of severalyears of thoughtful consideration about this issue and, more specifically, of the work that we have recently developed in the context of the “Learning Outcomes” project hosted by the Portuguese Ministry of Education in ...


Challenges and Competences of the e-Teacher: A higher education experience in P...

Costa, Fernando Albuquerque; Fradão, Sandra

In the wake of the vast array of new horizons the Internet has opened up in little more than a decade, one can truly say that today distance learning is an entirely different activity than what is was in the past, especially as regards the resources used and the network-based teaching processes. Distance learning is today supplied not only by institutions specialised in the field, such as the open universities,...


Metas de Aprendizagem na área das TIC

Costa, Fernando Albuquerque; Cruz, Elisabete; Fradão, Sandra; Soares, Francisca; Belchior, Margarida; Trigo, Vasco

O Programa do XVIII Governo Constitucional na área da Educação define como objectivos prioritários a concretização de uma educação pré-escolar, básica e secundária de qualidade para todos e a valorização da escola pública como instrumento para a igualdade de oportunidades. Portugal poderá vencer com mais confiança os desafios do futuro e ocupar um lugar mais favorável na competição internacional se reforçar o r...


3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor







Data



Tipo de Documento



Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia