Encontrados 6 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Bridging books : the printed book as a support for digital experiences

Pinto, Ana Lúcia; Zagalo, Nelson; Sylla, Cristina; Freed, Natalie; Figueiredo, Ana Carina; Qi, Jie; Branco, Pedro; Coquet, Eduarda

It has been 20 years since Pierre Wellner published the article Interacting with paper on the digital desk [1] where he challenges us to imagine a space where “Instead of replacing paper with computers we could enhance paper with computation”. Two decades after, we see the development of multiple projects that expand the expressive possibilities of traditional books by combining and crossing different media. Ne...


Bridging book : a not-so-electronic children's picturebook

Figueiredo, Ana Carina; Pinto, Ana Lúcia; Branco, Pedro; Zagalo, Nelson; Coquet, Eduarda

We present and technically describe the implementation of a book prototype: the Bridging Book, a children's mixed-media picturebook that blurs the line between printed and electronic books. Bridging book consists of a printed book and a digital device, placed side-by-side, with synchronized content. Thumbing through the book's pages triggers the device to display the complementary digital content. The physical ...


Bridging book : a not-so-electronic children picturebook

Figueiredo, Ana Carina; Pinto, Ana Lúcia; Zagalo, Nelson; Branco, Pedro


Playable and collaborative art : the MonMazes case-study

Figueiredo, Ana Carina; Heleno, Marco; Zagalo, Nelson; Branco, Pedro

MonMazes is a collaborative and physical game inspired by Piet Mondrian paintings that consists of two benches with smart seat cushions that track the user's seating movements. The objective is to guide a ball through the mazes/paintings until the final point. The process of MonMazes' development was driven towards an exploration of collaborative possibilities together with a computer-supported physical user in...


Bridging book : desenvolvimento de livros híbridos para crianças

Pinto, Ana Lúcia; Figueiredo, Ana Carina; Branco, Pedro; Zagalo, Nelson; Coquet, Eduarda

Nesta comunicação expomos a metodologia projetual e o desenvolvimento técnico, assim como o funcionamento do Bridging book, protótipo de livro híbrido dirigido para crianças entre os 7 e os 9 anos. O Bridging book é um livro híbrido que resulta da combinação sincronizada entre o livro impresso e um tablet iPad, colocados lado a lado. Ao folhearmos o livro impresso desencadeamos alterações nos conteúdos da aplic...


Bridging book : protótipo de livro híbrido para crianças

Figueiredo, Ana Carina; Pinto, Ana Lúcia; Branco, Pedro; Zagalo, Nelson; Coquet, Eduarda

Apresentamos o protótipo Bridging Book, um livro híbrido para crianças que consiste num livro impresso que funciona em conjunto com um dispositivo digital, sendo que o folheamento do livro físico desencadeia conteúdos adicionais no tablet. Este sistema baseia-se na leituras de campos magnéticos induzidos por ímanes embutidos nas folhas de papel que são lidos pelo magnetómetro do dispositivo, dispensando a utili...


6 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor










Data


Tipo de Documento


Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia