Encontrados 41 documentos, a visualizar página 1 de 5

Ordenado por Data

Scale of Professional Identity of Physical Education Teachers: Development and...

Moreira, José António Marques; Departamento de Educação e Ensino à Distância, Universidade Aberta, Porto

This paper reports the procedures to design a physical education teachers’ professional identity scale and its psychometric features. After reflecting on the construct and its operationalisation, we analyzed the procedures required for its design and validity of the construct (factorial analysis) and analyzed the internal consistency by calculating the Cronbach alpha coefficient. After carrying out a pre-test a...

Data: 2014   |   Origem: Revista Motricidade

Software Application for Data Visualization and Interaction in a Location Routi...

Andreia Melo; Beatriz Sousa Santos; Carlos Ferreira; Joaquim Sousa Pinto

This paper describes an application developed for Windows platforms, which is meant to be used for inputting data and visualizing results of a Location-Routing problem of obnoxious services and materials. The main goal of this application is to provide, through a “usable” user interface, an intuitive of inputting the information needed to solve the problem as well as to...

Data: 2013   |   Origem: Electrónica e Telecomunicações

Effectiveness of habitat management in the recovery of low-density populations ...

Godinho, Sérgio; Mestre, Frederico; Ferreira, Joaquim Pedro; Machado, Rui; Santos, Pedro

Understanding the relationship between spatial patterns of landscape attributes and population presence and abundance is essential for understanding population processes as well as supporting management and conservation strategies. This study evaluates the influence of three factors: environment, habitat management, and season on the presence and abundance of the wild rabbit (Oryctolagus cuniculus), an importan...


COGNITIVE DEVELOPMENT, REASONING, AND ACHIEVEMENT IN COLLEGE STUDENTS

Martins, Emília da Conceição Figueiredo; Instituto Politécnico de Viseu, Portugal; Ferreira, Joaquim Armando Gomes; Universidade de Coimbra, Portugal

In recent years there has been a growing interest in the academic community about the influence of higher education on cognitive development of college students. In addition to the research interest presented to professionals who are interested in studying human development across the life span, in Europe the new challenges of the Bologna Agreement brings to the forefront questions related to the impact of high...

Data: 2013   |   Origem: Revista Portuguesa de Educação


Validity study of the Career Preference Inventory (CPI) with employed adults

Ferreira, Joaquim; Fernandes, Rosina; Haase, Richard; Jome, LaRae; Santos, Eduardo


Modelo do Centro Naval Ensino a Distância – Dicotomia dos sistemas de gestão in...

Ferreira, Joaquim Fernando Sousa

Dissertação apresentada para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Gestão de Sistemas de e-learning ; O cenário que esteve na origem do modelo de ensino a distância do Centro Naval de Ensino a Distância (CNED) da Marinha Portuguesa, alterou-se significativamente ao longo dos últimos anos, fruto das mudanças que se manifestaram no domínio social, económico, cultural e tecnológic...

Data: 2012   |   Origem: Repositório Institucional da UNL


Scaling the information processing demands of occupations

Haase, Richard F.; Jome, LaRae M.; Ferreira, Joaquim Armando; Santos, Eduardo J. R.; Connacher, Christopher C.; Sendrowitz, Kerrin

The purpose of this study was to provide additional validity evidence for a model of person–environment fit based on polychronicity, stimulus load, and information processing capacities. In this line of research the confluence of polychronicity and information processing (e.g., the ability of individuals to process stimuli from the environment along five dimensions of information load, interpersonal load, chang...


Percepções sobre o estatuto socioprofissional dos professores de educação físic...

Ferreira, António G.; Moreira, J. António; Ferreira, Joaquim Armando

Apesar de algumas honrosas iniciativas, o ensino da Educação Física em Portugal tardou em generalizar-se e em ser devidamente valorizado por outras pessoas que não os que a ele estavam ligados. Na verdade, a disciplina de Educação Física e os seus professores foram claramente considerados com um estatuto “periférico” em relação às outras disciplinas e aos outros professores, durante quase todo o século XX. Em f...


41 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento









Recurso











Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia