Encontrados 21 documentos, a visualizar página 1 de 3

Ordenado por Data

Understanding learning skills in online learning environments by higher educati...

Moreira, J. António; Ferreira, António G.; Almeida, Ana Cristina

Can virtual environments promote learning skills such that higher education students understand them? This paper examines the impact of new online educational scenarios as to how self-learning skills are perceived. The research covered 277 higher education students grouped into classrooms, and their tutoring included an online learning component. At the end of the academic semester, students responded to a rang...


Comparing communities of inquiry in higher education students: one for all or o...

Moreira, J. António; Ferreira, António G.; Almeida, Ana Cristina

The purpose of this study was to report evidence obtained in a survey based on the Community of Inquiry (CoI) framework (Garrison, Anderson & Archer, 1991; 2000) carried out in different groups. The study comprised 510 higher education students enrolled in blended online courses offered through Moodle platform during one semester. It considered students from different private and public Portuguese polytechnic s...


Self-learning skills perceveid in communities of inquiry of portuguese higher e...

Moreira, J. António; Ferreira, António G.; Almeida, Ana Cristina

The purpose of this study was to report evidence obtained in Communities of Inquiry (CoI) as framed by the work of Garrison, Anderson and Archer (2000) that was carried out in different groups, and identify the emergent learning skills of its students. The study comprised 510 undergraduate students enrolled in blended online courses offered through Moodle platform during one semester. It considered students fro...


Professores de educação física em Portugal: entre a formação inicial e o exercí...

Moreira, J. António; Ferreira, António G.

No presente estudo procurou-se analisar as representações que os professores das diferentes escolas de Educação Física em Portugal possuem acerca da relação existente entre a sua formação inicial e o exercício da profissão docente, nomeadamente a nível da sua adequabilidade, das limitações dessa formação e das expetativas criadas. Recorrendo a uma metodologia de cariz qualitativo o estudo centrou-se num grupo d...


A auto-imagem profissional dos professores de educação física em Portugal

Moreira, J. António; Ferreira, António G.

O presente artigo pretende analisar a forma como os professores de Educação Física se percepcionam enquanto docentes. É um estudo que coloca a ênfase na percepção dos sujeitos em questões relativas à construção da sua identidade docente. Situando-nos num quadro de um paradigma não positivista, recorremos a uma metodologia de cariz qualitativo. O estudo centrou-se num grupo de quinze professores com formações in...


Perceptions of pedagogical practices of physical education teachers in Portugal...

Ferreira, António G.; Moreira, J. António

The aim of this study is to analyse how Physical Education teachers in Portugal organise their lessons, taking into consideration the most valued lesson models. Moreover, we sought to understand the existing relationship between those practices, their experiences, attitudes and the influence of training schools, ie, the existing relationship between pedagogical work and a habitus, seen as a product of history a...


Obtenção de nanocompósito de EVA/sílica e caracterização por ressonância magnét...

Passos,Adriano A.; Tavares,Maria I. B.; Neto,Roberto C. P.; Moreira,Leonardo A.; Ferreira,Antonio G.

Nanocompósitos a base de poli(etileno-co-acetato de vinila) (EVA) e óxido de sílica (SiO2), com tamanho nanométrico da ordem de 40 nm, foram preparados via intercalação por solução, empregando clorofórmio como solvente. Os nanocompósitos foram caracterizados principalmente pela espectroscopia de ressonância magnética nuclear (RMN), empregando a análise dos núcleos de carbono-13 (matriz polimérica); silício-29 (...

Data: 2011   |   Origem: OASIS br

A Identidade socioprofissional dos professores de educação física em Portugal

Moreira, J. António; Ferreira, António G.

O presente estudo tem como principal objectivo investigar a forma como os professores de Educação Física se relacionam e se veem relativamente a outros colegas do grupo disciplinar, avaliando o poder preditivo de variáveis, como a escola de formação inicial ou a experiência profissional, que concorrem para a (in) definição da sua identidade profissional. Recorrendo a uma metodologia de cariz qualitativo a inves...


The socio-professional status of physical education teachers in Portugal: a qua...

Ferreira, António G.; Moreira, J. António

Despite some worth mentioning initiatives, Physical Education teaching in Portugal was only unveiled and recognized at a later stage by others than the ones directly involved in it. In fact, during most of the 20th century, both the subject and the teachers were clearly considered to have a peripheral status, particularly when compared to their professional peers. Considering the changes in the last decades, we...


Percepções sobre o estatuto socioprofissional dos professores de educação físic...

Ferreira, António G.; Moreira, J. António; Ferreira, Joaquim Armando

Apesar de algumas honrosas iniciativas, o ensino da Educação Física em Portugal tardou em generalizar-se e em ser devidamente valorizado por outras pessoas que não os que a ele estavam ligados. Na verdade, a disciplina de Educação Física e os seus professores foram claramente considerados com um estatuto “periférico” em relação às outras disciplinas e aos outros professores, durante quase todo o século XX. Em f...


21 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data











Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia