Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

To standardize or not standardize international marketing : is it still a quest...

Soares, Ana Maria; Farhangmehr, Minoo; Shoham, Aviv

The standardization versus adaptation argument has been raging for years and international marketing research about it has spanned some four decades, attesting to its far reaching theoretical and practical relevance. The purpose of this paper is to review the literature on this debate. Major theoretical and empirical contributions from companies’ and consumers’ points of view are presented. The importance of re...


Culture's influence on consumers : exploratory behavior and risk taking

Soares, Ana Maria; Farhangmehr, Minoo; Shoham, Aviv

This theoretical paper addresses the influence of culture on risk taking and exploratory behavior. The cultural dimensions of long-term orientation, power distance, uncertainty avoidance, collectivism, and masculinity (Hofstede, 1984, 2001) are hypothesized to influence risk-taking behavior in general, and, through it, exploratory consumption behavior, risk taking, and risk attitudes and perception towards spec...


Análise da Preocupação Ambiental : Uma Revisão Bibliográfica das Primeiras Três...

Farhangmehr, Minoo; Pereira, Maria Teresa Soares

O estudo da preocupação dos indivíduos com o ambiente natural tem suscitado o desenvolvimento de diversas investigações acerca do tema. De acordo com Kilbourne e Beckmann (1998), estas pesquisas podem considerar-se organizadas em quatro correntes ou gerações, sendo que, as três primeiras têm um enfoque de micro marketing e a quarta já considera aspectos relacionados com o contexto cultural em que os indivíduos ...


A imagem de marca : análise das funções de representação e apelo no marketing d...

Ruão, Teresa; Farhangmehr, Minoo

Apresentação efectuada no Seminário de Marketing Estratégico e Planeamento, 1, Braga, 2000. ; A presente comunicação procura analisar o funcionamento das marcas no actual contexto de marketing, a partir das noções de comunicação, identidade e, particularmente, imagem de marca.


4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor






Data




Tipo de Documento



Recurso


Assunto












    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia