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Amygdala activation in response to 2D and 3D emotion-inducing stimuli

Dores, Artemisa Rocha; Barbosa, Fernando; Monteiro, Luís; Leitão, Miguel; Reis, Mafalda; Coelho, Carlos M.; Ribeiro, Eduardo; Carvalho, Irene P.

Studying changes in brain activation according to the valence of emotion-inducing stimuli is essential in the research on emotions. Due to the ecological potential of virtual reality, it is also important to examine whether brain activation in response to emotional stimuli can be modulated by the three-dimensional (3D) properties of the images. This study uses functional Magnetic Resonance Imaging to compare di...


Effects of emotional valence and three-dimensionality of visual stimuli on brai...

Dores, Artemisa Rocha; Almeida, I.; Barbosa, F.; Castelo-Branco, M.; Monteiro, L.; Reis, M.; Sousa, L. de; Caldas, A. Castro

BACKGROUND: Examining changes in brain activation linked with emotion-inducing stimuli is essential to the study of emotions. Due to the ecological potential of techniques such as virtual reality (VR), inspection of whether brain activation in response to emotional stimuli can be modulated by the three-dimensional (3D) properties of the images is important. OBJECTIVE: The current study sought to test whether th...


Lidar com o sofrimento em Fisioterapia: a experiência formativa na ESTSP-IPP

Barreto, João Francisco; Dores, Artemisa Rocha

A comunicação e a relação terapêutica são reconhecidamente domínios de competência dos profissionais de saúde cujas funções impliquem o contacto com doentes (Corney, 2000; Grilo & Pedro, 2005; Pio Abreu, 1998). Além do seu papel determinante na adesão terapêutica, a qualidade da comunicação e da relação terapêutica estabelecida tem particular impacto no sofrimento da pessoa, tomado como constructo multidimensio...


Problem-Based Learning e suas implicações: breve revisão teórica

Santos, Andreia; Salgado, Ana; Barreto, João Francisco; Martins, Helena; Dores, Artemisa Rocha

A ESTSP-IPP implementou em 2008-2009 um novo modelo pedagógico, o PBL, em três licenciaturas. Este modelo tem sido considerado capaz de promover a aquisição de conhecimentos mas também o desenvolvimento de competências transversais valorizadas no mercado de trabalho; orienta-se em torno de problemas significativos da realidade profissional, trabalhados segundo a metodologia dos sete passos, destacando-se a apre...


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