Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Metodologias ensino-aprendizagem suportadas em TC: perspetiva do estudante do e...

Dora Simões; Margarida M. Pinheiro

O presente trabalho pretende contribuir para a discussão sobre a forma como a implementação de metodologias ativas e colaborativas associadas às Tecnologias de Comunicação (TC), produzem implicações na construção do conhecimento nas instituições de ensino superior. Especificamente, pretendemos explorar de que forma:(1) ambientes...

Data: 2014   |   Origem: Indagatio Didactica

Customer relationship management in the era of social networks websites

Catarina Lima Carneiro; Dora Simões; Sandra Filipe

Nowadays, companies’ priorities are focused on the relationships that they shall keep with their clients. Creating and maintaining long-term relationships with clients is one of companies’ biggest concerns.It is based on this context that many companies are already using CRM (Customer Relationship Management) tools to store, manage and organize their customers’ contacts throughout web-based so...

Data: 2013   |   Origem: Estudos do ISCA

The usage of ICT in colaborative learning processes in higher education

Dora Simões; Margarida M. Pinheiro

The general goal of this paper is to contribute for the theoretical discussion on how active and collaborative experiences in Information and Communication Technologies (ICT) classrooms play a role on the construction of knowledge in higher education institutions. Based on the pointed outlines, we intend to explore how: (1) collaborative environments that occur from the usage of Information and Communication Te...

Data: 2013   |   Origem: Estudos do ISCA

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor





Data



Tipo de Documento


Recurso



Assunto









    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia