Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Ultrastructure and cytochemistry of Eucalyptus globulus(Myrtaceae) pollen grain

Eliseu, Susana A.; Dinis, Augusto M.

The morphology, ultrastructure and cytochemistry of Eucalyptus globulusmature pollen were investigated using light (LM), scanning electron (SEM) and transmission electron microscopy (TEM). The pollen morphology is typically myrtaceous with a suite of characters that allows its distinction from the pollen of other Eucalyptusspecies. The exine consists of a thick endexine and a massive ectexine with hardly distin...


Non-Selective Toxicological Effects of the Insect Juvenile Hormone Analogue Met...

Monteiro, João; Videira, Romeu; Matos, Manuel; Dinis, Augusto; Jurado, Amália

Abstract The Gram-positive bacterium, Bacillus stearothermophilus, was used as a model organism to identify the non-selective toxic effects of the currently used insecticide methoprene (isopropyl(2E,4E)-11-methoxy-3,7,11-trimethyl-2,4-dodecadienoate). A significant decrease of the yield of bacterial cultures and a premature appearance of ultrastructural abnormalities in cells cultured in the presence of the in...


Is the quantity of orbicules released by Dactylis glomerataand Cynosurus echina...

Dinis, Augusto M.; Baptista, Filipa; Coutinho, A. Pereira

Orbicule characteristics of Dactylis glomerataand Cynosurus echinatus(Poaceae) were investigated using light (LM), scanning electron (SEM) and transmission electron microscopy (TEM). Based on SEM micrographs, the number of orbicules per 100 µm2 of the locule wall surface was determined in both dehisced and undehisced anthers and was further compared statistically. A total of 100 pollen grains were examined usin...


Participação dos professores na escola

Saraiva, Dinis Augusto

Na proximidade do século XXI, a Escola Portuguesa vive momentos de incerteza, de preocupação e desafio face ao futuro. Estamos perante uma sociedade que não se compadece com uma escola parada no tempo, mas, sim, exige uma escola activa, dinâmica e aberta ao meio. Pretende-se uma escola que desenvolva uma cultura de participação1, que saiba partilhar a educação com a família (principal entidade, responsável pe...


4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento


Recurso



Assunto







    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia