Encontrados 6 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

In-service training: e-learning as a new and promising approach

Dias, Paulo; Gomes, Maria João; Dias, Ana Augusta

In-service training through e-learning should be seen as a special field of adult education. The lessons learned from adult education must be an inspiration to the design of in-service training approaches that support collaborative learning and promote the development of virtual communities. This points support our conviction that e-learning is a “promising land” to new opportunities of training and professiona...


E-learning para e-formadores : formação de docentes universitários

Dias, Ana Augusta; Dias, Paulo; Gomes, Maria João

Nesta comunicação pretende-se apresentar o "Projecto de Formação para e-Formadores” criado pela TecMinho/Interface da Universidade do Minho e implementado numa experimentação formativa junto de docentes desta Universidade. Com este projecto foram concebidos um conjunto de recursos didácticos (em formato impres-so e em formato digital), constituídos por diversos produtos, para serem utilizados na implementação d...


Ecological strategies and knowledge mapping

Bidarra, José; Dias, Ana Augusta

In this paper we discuss the concept of ecological strategy in relation to cognitive artefacts that reflect the expressive power of learners engaged in the development of significant knowledge paths. Our experiments show that learners strive to make sense of the fragmentary information surrounding them and in this endeavour they may benefit from the creation of knowledge maps, i.e. branched structures of knowle...


From cognitive landscapes to digital hyperscapes

Bidarra, José; Dias, Ana Augusta

The widespread diffusion of e-Learning in organizations has encouraged the discovery of more effective ways for conveying digital information to learners, for instance, via the commonly called Learning Management Systems (LMS). A problem that we have identified is that cognitive variables and pedagogical processes are rarely taken into consideration and sometimes are confused with the mere use by learners of “d...


The role of the trainer in online courses

Dias, Ana Augusta

This article describes the main challenges faced by teachers and trainers when guiding or "tutoring" online courses. The focus is on their emerging role as e-tutors or e-trainers. The challenges are related with the processes of orientation, guidance and monitoring e-learners within an e-course.


Análise internacional de instituições que oferecem cursos na web

Dias, Ana Augusta

O objectivo desta comunicação é fazer uma abordagem à sociedade da informação e ao ensino a distância do ponto de vista da sua evolução sistemática. Evolução na sociedade, para uma sociedade do conhecimento e evolução no ensino a distância, do ponto de vista da abordagem às tecnologias, da inovação pedagógica, e da evolução dos comportamentos, dos conceitos e das palavras. Neste contexto vou falar acerca do pro...


6 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor





Data






Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia