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Crawling PubMed with web agents for literature search and alerting services

Carvalhal, Carlos; Deusdado, Sérgio; Deusdado, Leonel

In this paper we present ASAP - Automated Search with Agents in PubMed, a web-based service aiming to manage and automate scientific literature search in the PubMed database. The system allows the creation and management of web agents, parameterized thematically and functionally, that crawl the PubMed database autonomously and periodically, aiming to search and retrieve relevant results according the requiremen...

Data: 2013   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

ASAP: an automated system for scientific literature search in pubmed using web ...

Carvalhal, Carlos; Deusdado, Sérgio; Deusdado, Leonel

In this paper we present ASAP - Automated Search with Agents in PubMed, a web-based service aiming to manage and automate scientific literature search in the PubMed database. The system allows the creation and management of web agents, specifically parameterized thematically and functionally, that automatically and periodically crawl the PubMed database, oriented to search and retrieve relevant results accordin...

Data: 2012   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Ambientes virtuais povoados com simulação eficiente de detecção de colisões e p...

Deusdado, Leonel Domingues

Tese de Doutoramento - Área de Informática ; A tecnologia de produção de ambientes virtuais tem vindo cada vez mais a ser utilizada em projectos de animação, desenho e avaliação em diversas áreas. Mundos virtuais com níveis de detalhe consideráveis estão a começar a emergir em toda a parte, desde largas áreas das actuais cidades até ambientes virtuais interiores mais específicos e detalhados (edifícios habitac...


Path planning for complex 3D multilevel environments

Deusdado, Leonel Domingues; Fernandes, António Ramires; Belo, Orlando

The continuous development of graphics hardware is contributing to the creation of 3D virtual worlds with high level of detail, from models of large urban areas, to complete infrastructures, such as residential buildings, stadiums, industrial settings or archaeological sites, to name just a few. Adding virtual humans or avatars adds an extra touch to the visualization pr...


Path planning for complex 3D multilevel environments

Deusdado, Leonel; Fernandes, António Ramires; Belo, Orlando

The continuous development of graphics hardware is contributing to the creation of 3D virtual worlds with high level of detail, from models of large urban areas, to complete infrastructures, such as residential buildings, stadiums, industrial settings or archaeological sites, to name just a few. Adding virtual humans or avatars adds an extra touch to the visualization providing an enhanced perc...

Data: 2008   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Pedestrians behavior simulation in real 3D environments

Deusdado, Leonel; Belo, Orlando; Fernandes, António Ramires

Massive virtual models are one of the most computer graphics pieces required on the Internet especially the ones that simulate three-dimensional urban scenarios. Additionally, the integration of “artificial life” components in these environments, demanding for a virtualization of life involving the static geometry, pioneer in computer games research. This clearly reveals a growing interest fo...

Data: 2008   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Simulação comportamental de pedestres em ambientes 3D desconhecidos

Deusdado, Leonel; Belo, Orlando; Fernandes, António Ramires

A disponibilização massiva de modelos virtuais na Internet, representativos da construção de cenários urbanos tridimensionais é, actualmente, uma das tarefas mais requisitadas no domínio da computação gráfica. Tende-se, agora, a evoluir para a inclusão de “vida artificial” nesses ambientes, demandando uma virtualização da “vida” envolvendo a geometria estática, pioneira nos jogos de computador. Esta tendência r...

Data: 2008   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Ambientes virtuais povoados com simulação eficiente de detecção de colisões e p...

Deusdado, Leonel

Tese Phd - Área Computação Gráfica e Inteligencia Artificial ; A tecnologia de produção de ambientes virtuais tem vindo cada vez mais a ser utilizada em projectos de animação, desenho e avaliação em diversas áreas. Mundos virtuais com níveis de detalhe consideráveis estão a começar a emergir em toda a parte, desde largas áreas das actuais cidades até ambientes virtuais interiores mais específicos e detalhados ...

Data: 2008   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Efficient conservative collision detection for populated virtual worlds

Ramires Fernandes, A.; Deusdado, Leonel

Large virtual worlds, with considerable level of detail are starting to emerge everywhere, from large areas of actual cities to archaeological reconstructions of large sites. Populating a virtual world adds an extra touch to the visualization of these worlds, but unfortunately it also brings an extra burden to the system. Several tasks are required when adding animated characters to a virtual world, such as col...

Data: 2007   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Efficient conservative collision detection for populated virtual worlds

Fernandes, António Ramires; Deusdado, Leonel Domingues

Large virtual worlds, with considerable level of detail are starting to emerge everywhere, from large areas of actual cities to archaeological detailed reconstructions of sites. Populating a virtual world adds an extra touch to the visualization of these worlds, but unfortunately it also brings an extra burden to the system. Several tasks are required when adding animated characters to a virtual world, such as ...


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