International Congress Marketing Trends Annual Conference in Paris, 17 – 19 January 2013 ; The act of consumption is a way to structure and give meaning to the world and the relationships established among people. During the transition from modernity, i.e., from modernity to postmodernity (Rajj, 1998), in a consumer culture (Slater, 1997), the products and their signal value and consumption assume a central ro...
In the context of a merger, management of corporate brand names and logos assumes a critical role. The purpose of this paper is to provide a better understanding of the corporate brand redeployment decision. This study analyses how consumers’ attitudes towards the corporate brands influence their preferences regarding the different branding strategies. Results suggest that the preference for a monolithic altern...
Série II ; Elaboração de um quadro conceptual para compreender o fenómeno da reactivação do processo de internacionalização das empresas de comércio a retalho, no seguimento da criação do Mercado Único Europeu. As estratégias genéricas, as vias de desenvolvimento e os movimentos estratégicos dos distribuidores são também alvo de análise.
Série I Dezembro 89 / Junho 90 ; Análise das políticas de globalização em dois sectores de actividade: detergentes (pioneiro nas estratégias de marketing) e express mail (voltado para as preocupações actuais de rapidez).
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