Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Impacto das comunidades de consumidores no valor das marcas

Lima, Ana Patrícia Pinto; Dionísio, Pedro; Brito, Carlos

International Congress Marketing Trends Annual Conference in Paris, 17 – 19 January 2013 ; The act of consumption is a way to structure and give meaning to the world and the relationships established among people. During the transition from modernity, i.e., from modernity to postmodernity (Rajj, 1998), in a consumer culture (Slater, 1997), the products and their signal value and consumption assume a central ro...


Brand mergers: How attitudes influence consumer identity preferences

César - Machado, Joana; Vacas-de-Carvalho, Leonor; Lencastre, Paulo; Díonisio, Pedro

In the context of a merger, management of corporate brand names and logos assumes a critical role. The purpose of this paper is to provide a better understanding of the corporate brand redeployment decision. This study analyses how consumers’ attitudes towards the corporate brands influence their preferences regarding the different branding strategies. Results suggest that the preference for a monolithic altern...


Um quadro conceptual para explicar a internacionalização das empresas de comérc...

Dionísio, Pedro

Série II ; Elaboração de um quadro conceptual para compreender o fenómeno da reactivação do processo de internacionalização das empresas de comércio a retalho, no seguimento da criação do Mercado Único Europeu. As estratégias genéricas, as vias de desenvolvimento e os movimentos estratégicos dos distribuidores são também alvo de análise.

Data: 1993   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

Globalização da comunicação. Os casos dos detergentes e do correio acelerado

Dionísio, Pedro; Rodrigues, J. Vicente

Série I Dezembro 89 / Junho 90 ; Análise das políticas de globalização em dois sectores de actividade: detergentes (pioneiro nas estratégias de marketing) e express mail (voltado para as preocupações actuais de rapidez).

Data: 1989   |   Origem: Repositório do ISCTE-IUL

4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor









Data





Tipo de Documento



Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia