Encontrados 2 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

An explanatory model of the intention to continue studying among non-traditiona...

Rosário, Pedro; Pereira, Armanda Sofia Carvalho Santos; Núñez, José Carlos; Cunha, Jennifer Silva da; Fuentes, Sonia; Polydoro, Soely; Gaeta, Martha

Background: Although academic achievement is believed to be an important factor in students’ decision to continue studying at university, research on this topic is limited. Method: The current study analyzed the relationship between academic achievement and the intention of 327 non-traditional students to continue studying at university, using a path model. Results: The central hypothesis of the study was confi...


Tipos de feedback sobre las TPC y su relación con el rendimiento académico

Cunha, Jennifer Silva da

Dissertação de mestrado integrado em Psicologia (área de especialização em Psicologia Escolar e da Educação) ; La literatura considera el feedback como una variable relevante en la explicación del rendimiento académico. No obstante, el feedback de las tareas para casa (TPC) ha sido escasamente estudiado. El presente estudio analiza el efecto de cinco tipos de feedback de TPC proporcionado por los profesores de...


2 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor









Data



Tipo de Documento



Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia