Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

3D simulators in professional training learning complex tasks overcoming materi...

Bernardino Lopes, J.; Cravino, Jose Paulo; Maia, Ana Margarida; Morgado, Leonel; Martins, Paulo; Cruz, Goncalo; Fernandes, Paulo; Pinheiro, Andre

Data: 2013   |   Origem: Repositório da UTAD

Demo: Multi-user virtual world simulator of F-16 aircraft engine mechanical mai...

Fernandes, Paulo; Pinheiro, Andre; Cruz, Goncalo; Maia, Ana Margarida; Morgado, Leonel; Martins, Paulo; Paredes, Hugo; Fonseca, Benjamim

Data: 2013   |   Origem: Repositório da UTAD

Constructing and Using Multimodal Narratives to Research in Science Education: ...

Lopes, Joaquim; Silva, António; Cravino, José; Santos, Carla; Cunha, Ana; Pinto, José; Silva, Adília; Viegas, Clara; Saraiva, Maria; Branco, Maria

This study deals with the problem of how to collect genuine and useful data about science classroom practices, and preserving the complex and holistic nature of teaching and learning. Additionally, we were looking for an instrument that would allow comparability and verifiability for teaching and research purposes. Given the multimodality of teaching and learning processes, we developed the multimodal narrative...


Ensino da física geral nas universidades públicas portuguesas e a sua relação c...

Cravino, José Paulo Cerdeira Cleto

Este estudo incide sobre a aprendizagem de Física no Ensino Superior e tem a sua génese na constatação das dificuldades existentes na aprendizagem de Física nas Universidades Públicas Portuguesas, em particular no elevado insucesso escolar. Esta problemática envolve um vasto conjunto de variáveis e tem consequências socio-económicas potencialmente importantes. Para além disso, a literatura sobre aprendizagem de...

Data: 2004   |   Origem: Repositório da UTAD

4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data



Tipo de Documento




Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia