Encontrados 13 documentos, a visualizar página 1 de 2

Ordenado por Data

A formação de professores de História e Geografia na Faculdade de Letras da Uni...

Martins, Felisbela; Correia, Luís Grosso

The initial training of Geography and History teachers have been held at the Faculty of Arts, University of Porto (FLUP) since the year 1987/1988. Initially the teacher education of Geography was carried out independently of teacher education of History, but with the Bologna Process results in Portugal (Decree-Law No. 43/2007) an academic-level Master's Degree in Teaching History and Geography. In this paper we...



E-learning : perspectiva histórica de um processo em curso

Correia, Luís Grosso; Pinheiro, Bruno

This article aims to sketch a diachronic analysis of a centenary process that must not be reduced to its micro-computerized version: the e-learning. If its historical process was started by the emissions supported by radio-broadcasters, was reinforced during World War II due to the use of educational films applied to the Army training and was affirmed by the mass use of multimedia micro-computers connected to t...


O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em ...

Fernandes, Ana Lúcia Cunha; Correia, Luís Grosso

O presente trabalho é o primeiro resultado de um projecto de estudo comparado dos sistemas educativos implementados nos espaços-tempos das repúblicas do Brasil e de Portugal. Toma-se por referência, entre outros aspectos, as reformas introduzidas no ensino primário, currículos e processos de formação de professores conexos dos dois países e esboça-se uma conclusão em jeito de comparação, tendo como pano de fund...


O ensino primário nos espaços-tempos da I República no Brasil (1889-1930) e em ...

Fernandes, Ana Lúcia; Correia, Luís Grosso

This article is the first result of an ongoing comparative study of the education systems in the spaces-times of the earliest republican regimes established in Brazil (1889-1930) and Portugal (1910-1926). It takes as reference the reforms introduced in primary education, curriculum and teacher training processes of both countries and outlines a conclusion/comparison, having as historical backdrop the educationa...


Ler história no fundo bibliográfico doado por Orlando Ribeiro ao Instituto de G...

Rodrigues, Maria Idalina Azeredo; Correia, Luís Grosso

Na edificação do presente estudo, subordinado ao tema “Ler História no Fundo Bibliográfico doado por Orlando Ribeiro ao Instituto de Geografia da Faculdade de Letras da Universidade do Porto”, procuramos, numa primeira parte, organizar a informação segundo parâmetros que se articulam com o itinerário existencial de Orlando Ribeiro, o seu percurso académico e institucional, a sua produção científica. Na segunda,...


A evolução demográfica da freguesia do Bonfim da cidade do Porto na época conte...

Correia, Luís Grosso

This article was demanded by the parish of Bonfim in the city of Porto in the 1990’s. It was presented in 1999, but not published. The aim of the present work is to define the specific identity of the sociodemographic development of the Bonfim parish in the context of the city of Porto during the 19th and 20th centuries. The results presented are based on the data available in the period, both from the local or...


Memória, identidade e poder : os manuais de história

Correia, Luís Grosso; Matos, Sérgio Campos




13 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data










Tipo de Documento





Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia