Encontrados 7 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Emoções positivas, bem-estar e saúde: um estudo com professores

Correia, Ana Almeida; Veiga-Branco, Augusta; Nogueira, João

Parte-se do conceito de emoção positiva, vivenciada em contextos, cuja experiência subjetiva é autopercebida como bem-estar (Seligman & Csikszentmihalyi, 2000), razão porque é considerada aqui como promotora de Saúde. Assim, este estudo de carácter qualitativo organiza, com uma “teoria fundamentada nos dados”, as entrevistas semi-estruturadas, numa amostra intencional de 60 professores. Os conteúdos discursivos...

Data: 2012   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Efeitos da formação em educação emocional nas competências emocionais de profe...

Correia, Ana Almeida; Veiga-Branco, Augusta

O presente estudo parte do reconhecimento da simbiose entre os conceitos de Educação Emocional (Bisquerra, 2000; Veiga Branco 2004, 2005, 2007) e da Competência Emocional (Saarni, 1997, 2000; Bisquerra y Pérez, 2007) no sentido de capacitar os sujeitos para o desenvolvimento das suas competências emocionais. Assim, o que aqui se assume como objetivo, é reconhecer os efeitos da formação em Educação Emocional, re...

Data: 2012   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Basic emotions - self-awareness

Correia, Ana Almeida; Veiga-Branco, Augusta

We start from basic emotions using Paul Ekman’s model (1999): joy, sadness, anger, surprise, disgust, fear and contempt, to study the concepts of Self- Awareness - Knowing our own emotions - (Goleman, 1995), and Emotional Awareness - Ability to become aware of one's own emotions - (Bisquerra, 2001). Objectives: To understand the levels of Emotional Self-awareness/ Emotional awareness of a group of preschool, pr...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Flow state – a potential of emotional intelligence

Correia, Ana Almeida; Veiga-Branco, Augusta

This study sets off from the construct of "flow activity or experience" (Csikszentmihalyi, 1982, 1990, 2000), or "optimal experience" to know the living activities that can provide this state. According to the author, they occur when the energy of an individual is focused on experience: thoughts and mixed feelings disappear, one loses track of time and space. He also argues that work can trigger the flow, a phe...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Managing emotions - an ability of emotional intelligence.

Correia, Ana Almeida; Veiga-Branco, Augusta

This study focuses on the concept Managing Emotions from Emotional Intelligence (I.E.), (Mayer-Salovey, 1990, 1997, Goleman, 1995), also identified as Emotional Regulation (Bisquerra, 2000), to obtain recognition and practical use of this concept, through the use of Emotional Fitness charts (Bimbela-Pedrola, 2008), to develop these abilities and manage emotions in contexts of practical life. Objective: To train...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Teacher skills – emotional intelligence skills profile

Correia, Ana Almeida; Veiga-Branco, Augusta

The current situation of education has changed: the social, economic and personal circumstances of the population require a more complex and demanding teacher than a few years ago (Hernández, 2007). Objective: To know the variables assigned to the competent teacher – through the perception of a sample of teachers - in order to create a profile in terms of effective teaching practice, for the present day. Method...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Managing emotions in situations of suffering – how do we manage negative emotio...

Veiga-Branco, Augusta; Correia, Ana Almeida

Managing Emotions as an Emotional Intelligence capacity (Mayer-Salovey, 1997) has presented a significant correlation with Emotional Competence (r=.679; α=.68) and (r=.69.5; α=.80) (Veiga-Branco, 2004; 2007) in previous quantitative studies. This study contribute to explain how Managing of Negative Emotions occurs, but, only caused by personal decisions. Aim: To acknowledge the causes and consequences of Negati...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

7 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor




Data



Tipo de Documento


Recurso


Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia