This article aims to identify the discourses articulated in images of heterosexual ads published in women’s magazines and their ideological underpinnings. It explores how heterosexuality is represented at a visual level, and examines the notions of femininity and masculinity, gender and sexuality that are constructed by the ads and the way they are intertwined. The main structures of the images are analysed wit...
Neste capítulo, discutimos, num primeiro momento, algumas questões relacionadas com a ressignificação da saúde nas sociedades e nas culturas atuais, e em seguida apresentamos em linhas gerais os interesses e as características da investigação sobre comunicação e saúde nos média.
The University as an idea, as a project, is being transformed. What are its specificities in the present days? Do universities still have a public task? What are the appropriate functions of higher education? What are the purposes of teaching and research? What counts as relevant knowledge and what counts as an appropriate higher education? Is the age of Universities (late 11th c. — early 21st c.) in the West g...
It is by now common sense that there is a global tendency towards a market-oriented reform of universities and education systems, pressured by a number of structural changes frequently described in terms such as neo-liberal globalization, the information age, the rise of the knowledge-based economy and the learning society. Universities in many regions of Europe can currently be described as being in a state of...
Na sequência de investigações anteriores, centradas em imagens publicitáriasde revistas femininas, pretendemos neste trabalho apresentar a grelha de análisevisual que construímos a partir da gramática visual de Kress e van Leeuwen (1996) emostrar que a descrição detalhada e sistemática dos recursos visuais que ela possibilitaé relevante para reconstruirmos os conhecimento ou discursos subjacentes às imagens.Des...
Pretendemos identificar as estratégias visuais usadas na comunicação de discursos heterosexistas em anúncios publicitários publicados em revistas femininas, e saber se esse processo significa transformação ou reprodução da ordem heterogenderizada hegemónica das sociedades ocidentais. Os significados visuais são abordados a partir de um ponto de vista semiótico-social e descritos a partir do quadro analítico de ...
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