Durante os anos 80 do século passado, as organizações começaram a integrar os princípios da qualidade nos seus sistemas de gestão, no âmbito de uma perspetiva ampla de gestão da qualidade total. Qualquer intervenção séria no âmbito da gestão da qualidade deverá ter em consideração os custos associados com a obtenção da qualidade, uma vez que o objetivo dos programas de melhoria contínua não é apenas o de tender...
Durante os anos 80 do século passado, as organizações começaram a integrar os princípios da qualidade nos seus sistemas de gestão, no âmbito de uma perspetiva ampla de gestão da qualidade total. Qualquer intervenção séria no âmbito da gestão da qualidade deverá ter em consideração os custos associados com a obtenção da qualidade, uma vez que o objetivo dos programas de melhoria contínua não é apenas o de tender...
This work focuses on the broad topic of quality related costs (QRC), which has been largely discussed in the literature. Nevertheless, one of the least studied issues relates to the way companies use information about QRC. In this research the profile of use ofinformation on QRC is analyzed considering the model proposed by Simons (1991), from which it is possible to distinguish between an interactive and a dia...
This work focuses on the broad topic of quality related costs (QRC), which has been largely discussed in the literature. Nevertheless, one of the least studied issues relates to the way companies use information about QRC. In this research the profile of use of information on QRC is analyzed considering the model proposed by Simons (1991), from which it is possible to distinguish between an interactive and a di...
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