Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

From meanings of spirituality to the challenges of nurses in family intervention

Figueiredo, Maria Henriqueta; Charepe, Zaida; Brás, Manuel; Oliveira, Palmira; Melo, Pedro

Spirituality incorporates key principles of family rituals that determine to be in family and being with others, involving the search for a sense of family continuity. As a field of family assessment and intervention requires nurses to promote their own spiritual health and acknowledge their spiritual needs.

Data: 2014   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Teaching and learning in family nursing: from theoretical framework to experien...

Figueiredo, Maria Henriqueta; Charepe, Zaida; Brás, Manuel; Oliveira, Palmira

The complexity of the family system, as the target of nursing care, requires specific skills to act in a situation. The Dynamic Model of Family Assessment and Intervention - MDAIF (Figueiredo, 2009), based in the systemic paradigm can contribute to the experiential reflection on nursing care with families in nursing education

Data: 2014   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

O Impacto dos Grupos de Ajuda Mútua no desenvolvimento da Esperança dos Pais de...

Charepe, Zaida B.; Neto, Luís M. V. A.; Vieira, Margarida; Figueiredo, Maria H. J. S.


O encontro com a ajuda mútua: percepções dos pais de crianças com doença crónica

Charepe, Zaida Borges

Dissertação de Mestrado em Comunicação em Saúde apresentada à Universidade Aberta ; Com este estudo pretendemos explorar as percepções dos pais de crianças com doença crónica, face às actividades usufruídas em dois anos de funcionamento do grupo de amigos e pais da criança com doença crónica, do Hospital de São Bernardo, S.A. Para tal realizamos um estudo qualitativo, com um paradigma interpretativo utilizando...


4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor











Data




Tipo de Documento



Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia