Portugal is a small economy, with an open domestic market that needs competitive exporters to prosper. Trade fairs are an international promotion tool that can be used by firms when considering export development and expansion. This study identifies and evaluates the critical factors that influenced the decision making process of Portuguese SME’s (Small and Medium-Sized Enterprises) managers to participate ...
A nomeação de Guimarães como Capital Europeia da Cultura (CEC) em 2012, para além de suscitar o natural orgulho e reforçar a auto-estima dos residentes, veio colocar na ordem do dia a necessidade de medir os efeitos que a concretização deste mega-evento pode provocar na cidade e no resto do município. A discussão dos benefícios e dos custos e um alargado envolvimento da comunidade tende a permitir encontrar for...
This study investigates the relative importance of region of origin associated with extrinsic (price, brand, promotion) and intrinsic (grape, type of wine, colour, age, special references) cues in the decisions of final consumers and small retailers to buy Portuguese quality wine. In order to attain this goal we conducted a survey through face-to-face interviews in the Minho region. The results show that the do...
O estudo levado a cabo procurou testar, a partir de um modelo de regressão linear múltipla, os factores de macrolocalização comercial adiantados pela teoria; a saber: a população (medida pelo rácio população/área), a economia (medida pelo poder de compra regional), a concorrência (medida pelo número de retalhista per capita), a acessibilidade ao estabelecimento comercial (medida pela amplitude altimétrica) e o ...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |