Encontrados 156 documentos, a visualizar página 1 de 16

Ordenado por Data

Developments in the fermentation process and quality improvement strategies for...

Iglesias, Antonio; Pascoal, Ananias; Choupina, Altino; Carvalho, Carlos Alfredo; Feás, Xesús; Estevinho, Leticia M.

Mead is a traditional alcoholic drink derived from the fermentation of diluted honey in the presence of appropriate yeast. Its modern production, in general terms, involves the addition of nutrients to initial diluted honey, pasteurization, yeast inoculation, fermentation and removal of impurities. Undesirable events along the process have been reported; among them, we highlight: delayed or arrested fermentatio...

Data: 2014   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Fatores de desempenho académico Escola Secundária D. Inês de Castro de Alcobaça

Carvalho, Carlos Alberto de Jesus.

As motivações deste trabalho têm origem na necessidade permanente que a Escola Secundária D. Inês de Castro de Alcobaça sente em melhorar a sua eficácia nos processos escolares, tendo como meta principal a melhoria dos resultados escolares dos seus alunos. Na revisão de literatura apresentámos os fatores que têm sido identificados com poder explicativo e preditivo do desempenho académico, nomeadamente os fatore...


Methodology for in-game certification in serious games

Baptista, Ricardo; Coelho, António; Carvalho, Carlos Vaz de

Serious games are starting to attain a higher role as tools for learning in various contexts, but in particular in areas such as education and training. Due to its characteristics, such as rules, behavior simulation and feedback to the player's actions, serious games provide a favorable learning environment where errors can occur without real life penalty and students get instant feedback from challenges. These...


TimeMesh – a serious game for european citizenship

Baptista, Ricardo; Carvalho, Carlos Vaz de

Serious games are games where the entertainment aspect is not the most relevant motivation or objective. TimeMesh is an online, multi-language, multiplayer, collaborative and social game platform for sharing and acquiring knowledge of the history of European regions. As such it is a serious game with educational characteristics. This article evaluates the use of TimeMesh with students of 13 and 14 years-old. It...


Supporting learning through tagging systems

Azevedo, Isabel; Carrapatoso, Eurico; Carvalho, Carlos Vaz de

With the advent of Web 2.0, new kinds of tools became available, which are not seen as novel anymore but are widely used. For instance, according to Eurostat data, in 2010 32% of individuals aged 16 to 74 used the Internet to post messages to social media sites or instant messaging tools, ranging from 17% in Romania to 46% in Sweden (Eurostat, 2012). Web 2.0 applications have been used in technology-enhanced l...


Projecto e implementação de supervisor inteligente em controladores lógicos pro...

Carvalho, Carlos Alberto Guedes

Dissertação para obtenção do Grau de Mestre em Engenharia Electrotécnica e de Computadores ; Esta Tese enquadra-se na área de controlo e automação e tem como principal objectivo o desenvolvimento de um sistema de supervisão e controlo de processos dinâmicos com tolerância a falhas. É apresentada uma abordagem para a sua implementação em Controladores Lógicos Programáveis (PLC). Os processos considerados aprese...

Data: 2013   |   Origem: Repositório Institucional da UNL

Caracterização experimental de díodos a temperaturas criogénicas

Carvalho, Carlos Miguel Gomes

Dissertação para obtenção do Grau de Mestre em Engenharia Electrotécn RCAAP - Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal

Erro inesperado!

A operação que realizou resultou num erro inesperado. Por favor tente de novo ou contacte a administração.


    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia