Encontrados 4 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Performance comparison of retailing stores using a Malmquist-type index

Vaz, Clara B.; Camanho, Ana S.

This study develops a framework that combines different management science methods to provide insights concerning the performance of retailing stores. First, the framework enables to specify appropriate targets for stores of a retail network using data envelopment analysis. This involves comparing stores within homogenous groups, that is, supermarkets and hypermarkets. Second, the framework compares the overall...

Data: 2012   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Evolução do desempenho de lojas de retalho ao longo do tempo utilizando o índic...

Vaz, Clara B.; Camanho, Ana S.

Este artigo avalia a evolução do desempenho de lojas de base alimentar de um retalhista Europeu. A técnica de Data Envelopment Analysis e o índice de Malmquist são combinados com a técnica de bootstrap para medir as alterações de produtividade entre os anos de 2002 e 2004, e identificar as alterações consideradas estatisticamente significativas. Na avaliação de desempenho ao longo do tempo há que ter em conta d...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Monitoring the productivity change of retailing stores

Vaz, Clara B.; Camanho, Ana S.

The purpose of this paper is to evaluate the productivity change of stores from an European retailing organisation. The Malmquist index, complemented with bootstrapping, is used to measure the changes in store productivity between the years 2002 and 2004. It also investigates the differences between two distinct store formats (supermarkets and hypermarkets), and the impact of scale size on productivity change. ...

Data: 2011   |   Origem: Biblioteca Digital do IPB

Performance assessment of portuguese secondary schools: the society and educati...

Portela, Maria; Camanho, Ana S.

This paper describes a performance assessment of Portuguese secondary schools using data envelopment analysis (DEA). The assessment adopts two perspectives: a society perspective where schools are viewed as promoting students achievement given student characteristics in terms of academic abilities and socio-economic background; and an educational authorities perspective where schools are viewed as transforming ...


4 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor




Data




Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia