This work is financed by National Founds through the Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT), in the context of the project PTDC/CPE-CED/114362/2009 — Students Engagement in Schools: Differentiation and Promotion, coordinated by Feliciano H. Veiga. ; Conceptual Frame: In recent years, students’ engagement in school (SES) has been pointed out a mean to prevent and address the occurrence of victimization beha...
A informação que aparece sistematizada neste capítulo tem como finalidade o estudo da gestão da sala de aula pelos professores, apresentando perspetivas teóricas e investigações empíricas que permitam a sua compreensão e promoção, à luz de contributos situados, sobretudo, no âmbito da Psicologia da Educação. Depois de uma primeira parte a incidir na teoria, apresenta-se uma segunda parte dedicada à investigação...
The importance of student’s engagement has been recently pointed out in research. However, there has been a lack of engagement assessment instruments, showing psychometric qualities, such as reliability and validity. Objective: This paper presents the Portuguese adaptation of the “Student’s Engagement in Schools International Scale” (SESIS), drawn up from 12 countries international study (Lam et al., 2012; Lam ...
The objective of this work is to present elements of the project Student engagement in Schools (SES). The team consists of 10 researchers from six Universities. Student engagement in schools is a multidimensional construct that unites affective, behavioural, and cognitive dimensions of student adaptation in the school and has influence on students‘outcomes. The team of researchers conceptualized two major studi...
El tema que aqui se plantea es el resultado de un conjunto de investigaciones sobre la indisciplina en la escuela que hemos venido realizando, individualmente o en colaboración con otros conpañeros, en el archipiélago de las Azores. Con estos estudios se ha intentado comprender melhor el fenómeno desde la perspectiva de los alumnos asi como de los profesores. ; This article results from a a set of studies abou...
This work is financed by National Founds through FCT - Fundação para a Ciência e Tecnologia, in the context of the project PTDC/CPE-CED/114362/2009- Students Engagement in Schools: Differentiation and Promotion, coordinated by Prof. Feliciano H. Veiga. ; Context: The importance of student’s engagement has been recently pointed out in research. However, there has been a lack of engagement assessment instrument,...
This work is financed by National Founds through FCT-Fundação para a Ciência e Tecnologia, in the context of the project PTDC/CPE-CED/114362/2009- Students Engagement in Schools: Differentiation and Promotion, coordinated by Prof. Feliciano H. Veiga. ; Students’ Engagement in School has been the focus of debate concerning academic success and school dropout, and pointed out as a mean to address the problems af...
Este artigo é um produto do Projeto PTDC/CPE-CED/114362/2009 - Envolvimento dos Alunos na escola: Diferenciação e Promoção, financiado por Fundos Nacionais através da Fundação para a Ciência e Tecnologia (FCT), e coordenado por Feliciano Veiga. ; O conceito de envolvimento dos alunos na escola tem vindo a ser colocado no cerne das discussões relacionadas com o sucesso académico e com o abandono escolar. Este e...
2º Workshop África Annes - Do envolvimento à participação: o papel da comunicação na gestão de riscos. Universidade dos Açores, Campus do Pico da Urze, Angra do Heroísmo, Açores, Portugal, 20 a 22 de Julho de 2011. ; O arquipélago dos Açores é constituído por nove ilhas e localiza-se numa junção tripla definida pelas placas litosféricas Americana, Eurasiática e Africana. Devido a estas características geológic...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |