This paper analyzes the concepts related to Fashion Brands in a global context, studying the existing concepts on International Trade, seeks to identify how these brands are structured and how do they trade their products, trying to identify strategies used by some brands in Fashion shows, and so establish an ideal structure to be adopted in participating in international fashion fairs. ; Este trabalho analisa...
This article describes a practical work experience in a classroom, which deals with aggregating techniques that facilitate the development of creativity, in a process of fashion creation. The method used was adapted to the fashion design, through the use of the concept of "brainstorming" and his approach to generating multiple ideas. The aim of this study is to analyze the creative performance of the students, ...
Fashion communication occurs through images, shapes, and cultural values, leading individuals to feel the need to "belong" to a particular group. This article investigates the communication and differentiation between commercial footwear V conceptual analysis, through semiotic analysis. For such differentiation could be studied, it was made a brief study on semiotic analysis, settling some points to be analyzed...
This article is prepared in the course of a dissertation for the Master in Design and Marketing. The focus of research concerns the exploitation of human and natural resources according to textile industry business objectives and their respective wastes that pollute the environment. Moreover, the consumers pressure so that textile industry responds quickly to their requirements and vice versa, is from the creat...
A marca é um sistema complexo que abrange diversas formas de expressão, além de representar um papel fundamental no negócio de qualquer empresa, nomeadamente na área da moda. Neste sentido, o presente artigo objetiva iniciar uma reflexão sobre a importância da identidade e da imagem da marca no mercado, a influência das questões emocionais e da comunicação no consumo de moda, e como o fator marca pode ser tradu...
Muitas são as questões por responder sobre a problemática da internacionalização das marcas de moda, este trabalho aborda apenas alguns destes conceitos, através das experiências de marcas de moda que expõem em feiras internacionais europeias, procura compreender quais os maiores desafios enfrentados na preparação para estes eventos. ; There are many unanswered questions about the issue of internationalization...
Este trabalho, desenvolvido em sala de aula, trata da criação de peças de vestuário com base na criatividade e na reciclagem. O objetivo do exercício é despertar no aluno a importância da inovação aliada a reutilização de materiais e insumos, o incentivo ao consumo consciente através da criação de produtos que vêm ao encontro do cenário social contemporâneo, na cadeia produtiva da moda ; This work, developed i...
The development of innovative products in all business areas passes through different stages, starting with the research followed by creation until the project's conclusion. The creative process in shoes and clothing design involves the ability to group and rearrange existing elements, ideas and techniques for achieving solutions to meet the presented challenges. The creation process demystifies and breaks rule...
Este artigo descreve a experiência prática de um trabalho realizado em sala de aula, que trata de agregar técnicas facilitadoras do desenvolvimento da criatividade, num processo de criação de moda. O método usado foi adaptado para o design de moda, através da utilização dos conceitos de “mapas mentais” e “analogias”, conjugados em um exercício prático de criatividade. O objetivo deste estudo consiste em analisa...
A obsolescencia gerada pelos ciclos curtos e rápidos do sistema de Moda é actualmente incomportável, sendo emergente tornar esse processo mais sustentável. O vestuário terá de ser confortável, costumizável e adaptável aos diferentes looks e ocasiões a que o consumidor/utilizador é sujeite diariamente. Mas para criar um guarda-roupa multifuncional e economicamente compensador, o designer de hoje deve planear e d...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |