The aim of this study is to explore dynamics of customer relationships in the posdissolution phase. The specific challenges with which companies with high levels of churn and competitive pressure are faced are addressed. Focusing relationships between the service provider and its individual customers, a theoretical framework of Customer Relationship Reactivation (CRR) is proposed based on ending literature and ...
Os mercados apresentam hoje em dia elevados níveis de competição que, com frequência, dão origem a menores índices de lealdade por parte dos clientes. Isto significa que o sucesso empresarial depende não só da atração e retenção de clientes, mas também da prevenção e gestão do abandono (churn) e da recuperação de clientes perdidos (win-back). Este estudo tem por objetivo explorar a dinâmica dos relacionamentos ...
Research has shown that there is a negative correlation between the number of "lost customers" and business income. Stauss and Friege (1999) have found that the net return on investment from a new customer is 23% compared to a 214% return on investment from the reinstatement of a customer who has defected. Customer win-back is an important part of a customer relationship management strategy and focuses on the r...
Nowadays, markets in general present increased competition along with decreased customer loyalty. This means that firms' success depends not only on acquisition and retention of customers, but also on avoiding and managing defection and wining back lost customers. The aim of this study is to explore dynamics of customer relationships in the pas-dissolution phase. In particular, this paper addresses customer-fir...
The aim of this study is to explore dynamics of customer relationships in the posdissolution phase. The specific challenges with which companies with high levels of churn and competitive pressure are faced are addressed. Focusing relationships between the service provider and its individual customers, a theoretical framework of Customer Relationship Reactivation (CRR) is proposed based on ending literature and ...
O caso analisado neste artigo aborda a atuação de um concelho que implementou um processo de desenvolvimento turístico assente nos seus recursos endógenos. Escolhendo elementos verdadeiramente diferenciadores e autênticos e envolvendo o maior número de actores do destino. conseguiu criar uma dinâmica turística sustentável que se estrutura em marcas de produtos locais que têm vindo progressivamente a ganhar noto...
Este artigo analisa o caso de Montalegre, um concelho que soube criar marcas com autenticidade e especializar-se na sua divulgação, o que lhe tem permitido levar a cabo diversos certames geradores de uma procura turística diversificada ao longo de todo o ano. A Feira de Fumeiro, que se afirma como uma das mais dinâmicas do país, o fenómeno das Sextas-feiras Treze, que consegue gerar uma grande procura turística...
Relationship dynamics and relationship ending have received increased attention by marketing researchers over the last years. The success of businesses depends not only on the acquisition and retention of customers, but also on avoiding their defection. Furthermore, there is a lack of research in the services literature focusing on the decline and ending of customer relationships. By knowing more about the natu...
Através do recurso a um caso de estudo, analisa-se neste artigo a actuação da Administração do Porto de Aveiro (APA), procurando-se compreender a articulação das infra-estruturas públicas com a comunidade envolvente. Numa perspectiva relacional, a APA tem vindo a conferir uma importância crescente ao marketing e à integração da infra-estrutura por si gerida em diversas redes organizacionais. Este diálogo e inte...
Este working paper analisa o caso de Montalegre, um concelho que soube criar atempadamente marcas com autenticidade e especializar-se na sua divulgação, o que lhe permitiu levar a cabo diversos certames com potencial para gerarem procura turística durante todo o ano. A Feira de Fumeiro de Montalegre que se afirma como uma das mais dinâmicas do país, o fenómeno das Sextas-Feiras Treze que consegue gerar uma gran...
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