O Ensino Superior Português atravessa, atualmente, umas das fases mais complexas da sua história. A diminuição do número de candidatos e a quebra significativa do financiamento a par de uma expressiva concorrência, resultante do elevado número de instituições existentes, tornam necessária uma alteração na postura destas instituições. O Marketing tem vindo a assumir um papel cada vez mais presente nas organizaçõ...
Identity is traditionally defined as an emission concept (Kapferer, 2008). Yet, some research points out that there are external factors that that can influence it (Kennedy, 1975; Markwick e Fill, 1997; Balmer e Gray, 2000). This subject is even more interesting if one considers corporate brands. According to Aaker (2004) the number, the power and the credibility of corporate associations are bigger in the case...
Dissertação apresentada para obtenção do grau de Mestre em Tecnologia Multimédia, na Faculdade de Engenharia da Universidade do porto, sob a orientação dos Profs. Drs. Gabriel David e João Falcão e Cunha
The term “corporate brand” has been widely used in literature since the eighties. According to Balmer (1998) this concept tends to be used as an alternative to the concept of corporate identity. The author argues that the use of branding principles to discuss corporate identity has tended to align the area more closely with marketing. However, the literature on brand management (Aaker, 1991; Kapferer, 1991 and ...
Contabilidade ; Master in Accounting
Múltiplas foram as comemorações dos 100 anos da implantação da República Portuguesa, múltiplos os espaços de debate e reflexão, múltiplos os olhares sobre episódios e singularidades. Aproveitemos este número da Revista Polistécnica para entreabrir a porta a um outro espaço. Propomos, com estas linhas e, no âmbito deste centenário, contribuir para avaliar a forma como a Biblioteca Nacional de Portugal trabalhou ...
The development of economical relations increases the interaction between organizations and stakeholders. It is no more acceptable to manage an organization under a transactional perspective where suppliers had a fundamental role. Nowadays organizations are being managed under a relational perspective where relations and relationship management in general have consequences in identity management (Hakansson e Sn...
This study investigates Portuguese companies’ use of the Internet to communicate social responsibility information, and the factors that affect this use. It examines the characteristics of companies that influence the prominence of social responsibility information on the Internet. Firm-specific factors that explain SRD by companies operating in a European country in which capital market fund raising is not reg...
There is a wide agreement that identity is a multidisciplinary concept. Branding is an identity expression. Although there are some frameworks to assess brand identity there isn’t an accepted definition. The authors consider this a gap in literature and investigate the components to assess brand identity under a holistic approach. Literature was reviewed and reinterpreted under an integrated perspective evolvin...
Para sabermos qual o grau de criatividade e de espírito imaginativo dos iluminadores deveremos analisar detalhadamente a ilustração dos textos. Esta ilustração, longe do sentido puramente estético da simples decoração, pode figurar em cenas isoladas, em iniciais historiadas e, eventualmente, nas margens de um manuscrito iluminado.
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