Encontrados 10 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Identidade e comunicação organizacional - contributos para a construção de uma ...

Oliveira, Daniela Isabel Martins de; Barros, Teresa Antas de; Rasquilha, Luís

O Ensino Superior Português atravessa, atualmente, umas das fases mais complexas da sua história. A diminuição do número de candidatos e a quebra significativa do financiamento a par de uma expressiva concorrência, resultante do elevado número de instituições existentes, tornam necessária uma alteração na postura destas instituições. O Marketing tem vindo a assumir um papel cada vez mais presente nas organizaçõ...


Corporate brand identity in higher education: a relational perspective

Barros, Teresa; Martins, Francisco Vitorino; Barandas, Hortênsia Gouveia; Machado, Joana César

Identity is traditionally defined as an emission concept (Kapferer, 2008). Yet, some research points out that there are external factors that that can influence it (Kennedy, 1975; Markwick e Fill, 1997; Balmer e Gray, 2000). This subject is even more interesting if one considers corporate brands. According to Aaker (2004) the number, the power and the credibility of corporate associations are bigger in the case...


Sistemas de informação ao público de empresas de transporte

Barros, Teresa Maria Valente da Cunha

Dissertação apresentada para obtenção do grau de Mestre em Tecnologia Multimédia, na Faculdade de Engenharia da Universidade do porto, sob a orientação dos Profs. Drs. Gabriel David e João Falcão e Cunha


Corporate brand identity management – proposal of a new framework

Barros, Teresa; Martins, Francisco Vitorino; Barandas, Hortênsia Gouveia

The term “corporate brand” has been widely used in literature since the eighties. According to Balmer (1998) this concept tends to be used as an alternative to the concept of corporate identity. The author argues that the use of branding principles to discuss corporate identity has tended to align the area more closely with marketing. However, the literature on brand management (Aaker, 1991; Kapferer, 1991 and ...


A Divulgação de Informação sobre Responsabilidade Social nas Páginas Web das Em...

Barros, Teresa Margarida de Oliveira

Contabilidade ; Master in Accounting


Centenário da República: memórias da história na Biblioteca Nacional

Barros, Teresa Antas de

Múltiplas foram as comemorações dos 100 anos da implantação da República Portuguesa, múltiplos os espaços de debate e reflexão, múltiplos os olhares sobre episódios e singularidades. Aproveitemos este número da Revista Polistécnica para entreabrir a porta a um outro espaço. Propomos, com estas linhas e, no âmbito deste centenário, contribuir para avaliar a forma como a Biblioteca Nacional de Portugal trabalhou ...


Identity – towards a conceptualization

Barros, Teresa; Martins, Francisco Vitorino; Barandas, Hortênsia Gouveia

The development of economical relations increases the interaction between organizations and stakeholders. It is no more acceptable to manage an organization under a transactional perspective where suppliers had a fundamental role. Nowadays organizations are being managed under a relational perspective where relations and relationship management in general have consequences in identity management (Hakansson e Sn...


The prominence of social responsibility disclosure in Portuguese companies’ web...

Barros, Teresa Margarida de Oliveira

This study investigates Portuguese companies’ use of the Internet to communicate social responsibility information, and the factors that affect this use. It examines the characteristics of companies that influence the prominence of social responsibility information on the Internet. Firm-specific factors that explain SRD by companies operating in a European country in which capital market fund raising is not reg...


Corporate brand identity – a conceptual redefinition

Barros, Teresa; Martins, Francisco Vitorino

There is a wide agreement that identity is a multidisciplinary concept. Branding is an identity expression. Although there are some frameworks to assess brand identity there isn’t an accepted definition. The authors consider this a gap in literature and investigate the components to assess brand identity under a holistic approach. Literature was reviewed and reinterpreted under an integrated perspective evolvin...


A Miniatura: Uma Criação Original.

Barros, Teresa Antas de

Para sabermos qual o grau de criatividade e de espírito imaginativo dos iluminadores deveremos analisar detalhadamente a ilustração dos textos. Esta ilustração, longe do sentido puramente estético da simples decoração, pode figurar em cenas isoladas, em iniciais historiadas e, eventualmente, nas margens de um manuscrito iluminado.


10 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor










Data







Tipo de Documento




Recurso




Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia