Encontrados 6 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

The materials and techniques of polychrome baroque wooden sculpture: Three work...

Barata, Carolina; Cruz, António João; Carballo, Jorgelina; Araújo, Maria Eduarda

Three polychrome wooden sculptures, made between the last quarter of the 17th century and the first half of the 18th century, from a monastery in Northern Portugal, representing an episode of the Passion of Christ, were analysed with three aims: to identify the materials and techniques employed; to clarify the relationship between the three sculptures; to reveal previous restorations. Techniques such as radiogr...


Forma e matéria: a escultura barroca de Santo Estêvão do Museu de Santa Maria d...

Barata, Carolina; Cruz, António João; Carballo, Jorgelina; Araújo, Maria Eduarda; Teixeira, Vítor Rui Gomes

Esta publicação teve origem numa comunicação oral apresentada em: V Congresso do CEIB - Centro de Estudos da Imaginária Brasileira, Vitória, 2007 ; Uma escultura sobre madeira, do Museu de Santa Maria de Lamas, representando Santo Estêvão, datável da primeira metade do século XVIII e com características de produção popular, foi objecto de um estudo que teve como principal objectivo a identificação dos materiai...


Gilding Materials And Techniques Used In Erudite And Popular Portuguese Polichr...

Barata, Carolina; Cruz, António João; Carballo, Jorgelina; Coroado, J.; Araújo, Maria Eduarda


Caracterização de materiais e de técnicas de policromia da escultura portuguesa...

Barata, Carolina Sofia Sarrazola

Tese de mestrado em Química Aplicada ao Património Cultural, apresentada à Universidade de Lisboa, através da Faculdade de Ciências, 2008 ; É muito reduzida a informação disponível sobre os materiais e as técnicas usados na escultura policromada portuguesa da época barroca. Além disso, os poucos estudos que foram realizados e que incluem informação laboratorial incidem apenas sobre peças isoladas ou pequenos c...


The visible image is not always correct: the differentiation of layers by optic...

Barata, Carolina; Cruz, António João; Ferro, Marta

The stratigraphic characterization of polychrome surfaces in works of art is frequently done through the observation of cross-section samples by optical microscopy (OM). Three examples that show some limits to this method are presented here. In samples where at first only one layer was visible, several strata were detected through electron microscopy with energy dispersive X-ray spectroscopy (SEM-EDS). These an...


Os materiais e as técnicas usados numa escultura barroca, do Museu de Santa Mar...

Barata, Carolina; Cruz, António João; Carballo, Jorgelina; Araújo, Maria Eduarda

A polychrome wooden sculpture from the Museum of Santa Maria de Lamas (Northern Portugal), representing the image of Saint Dominic, produced in the first half of the 18th century, was studied for the identification of the materials and techniques employed in its fine modelling. Radiography was used for the study of the construction details of the wooden support, optical microscopy (OM) and polarized light micro...


6 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor









Data





Tipo de Documento




Recurso



Assunto












    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia