Encontrados 3 documentos, a visualizar página 1 de 1

Ordenado por Data

Trajectory Dynamics Study of Collision-Induced Dissociation of the Ar + CH4 Rea...

Marques, J. M. C.; Martínez-Núñez, E.; Vázquez, S. A.

We investigate the role of vibrational energy excitation of methane and two deuterated species (CD4 and CH2D2) in the collision-induced dissociation (CID) process with argon at hyperthermal energies. The quasi-classical trajectory method has been applied, and the reactive Ar + CH4 system has been modeled by using a modified version of the CH4 potential energy surface of Duchovic et al. (J. Phys. Chem. 1984, 88,...


Trajectory Dynamics Study of the Ar + CH4 Dissociation Reaction at High Tempera...

Marques, J. M. C.; Martínez-Núñez, E.; Fernández-Ramos, A.; Vázquez, S. A.

Large-scale classical trajectory calculations have been performed to study the reaction Ar + CH4 → CH3 + H + Ar in the temperature range 2500 ≤ T/K ≤ 4500. The potential energy surface used for ArCH4 is the sum of the nonbonding pairwise potentials of Hase and collaborators (J. Chem. Phys. 2001, 114, 535) that models the intermolecular interaction and the CH4 intramolecular potential of Duchovic et al. (J. Phys...


Mutucas (Diptera: Tabanidae) do Pantanal: abundância relativa e sazonalidade na...

BARROS, A. T. M.; FOIL, L. D.; VAZQUEZ, S. A. de S.

De junho/92 a maio/94, capturas de mutucas foram realizadas mensalmente em eqüino e utilizando armadilhas do tipo ?canopy?, na fazenda Nhumirim, subregião da Nhecolândia, Pantanal sul-mato-grossense. Capturas no eqüino foram realizadas do crepúsculo matutino ao vespertino, com o auxílio de redes entomológicas, em ambientes de campo e cerradão (1 dia/ambiente/mês), durante o primeiro ano do estudo. Capturas com ...

Data: 2003   |   Origem: OASIS br

3 Resultados

Texto Pesquisado

Refinar resultados

Autor








Data




Tipo de Documento



Recurso



Assunto















    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia