The aim of the study was to assess the impact of the inclusion of a routine in the performance of a young player, in terms of direct free execution. Based on the Five-step Approach (Singer, 2000) an individualized intervention directed towards the learning and systematization of a routine was conducted, using strategies for physical, technical and mental preparation of the athlete. The results indicate that aft...
The aim o f the study was to identify and analyze the perceived benefits associated with sports injury in 16 professional and semi-professional players who were injured during sports practice. For data collection semi-structured interviews were conducted, content analyses being performed through the QSR Nvivo 2.0 software. 31 participants reported perceived benefits throughout the injury process, with social su...
La cohesión y la cooperación son dos mecanismos psicológicos del equipo diferentes teóricamente, y relativamente independientes. En este trabajo se pretende estudiar, en una muestra de 945 jugadores de fútbol de competición, con edades comprendidas entre los 12 y los 18 años (media: 14.7 y dt: 1.8) los niveles de cohesión y de cooperación, y su relación entre sí, así como con otras variables. Los resultados ind...
Tese de Doutoramento apresentada à Universidad Nacional de Educación a Distancia - Facultad de Psicología, Madrid ; Lo presente trabajo abordó, a lo largo de dos estudios, la relación entre las variables psicológicas y lo rendimiento deportivo en el fútbol profesional. El primer estudio, se orientó hacia la adaptación de dos instrumentos que permitieran evaluar un conjunto de variables psicológicas relacionada...
Este trabalho apresenta os resultados de uma adaptação para Portugal da versão reduzida do Perfil de Estados de Humor (Profile of Mood States – POMS; McNair, Loor & Droppleman, 1971). A versão portuguesa reduzida do POMS foi aplicada a uma amostra de 373 atletas e não atletas, apresentando-se uma análise factorial exploratória dos resultados, consistência interna, assim como uma análise das diferenças entre sex...
Financiadores do RCAAP | |||||||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |