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Analysis of Web-Based Communication Systems Usage Patterns: A Visual Application

Florin Zamfir; José Nunes; Leonor Teixeira; Óscar Mealha; Beatriz Sousa Santos

In worldwide institutions, internal web sites have been developed in conformance with internal communicationstrategies. Efficient analysis and diagnosis tools must bedesigned to cope with those constantly growing sophisticatedinfrastructures, allowing the identification of problems at thehuman-computer communication level.In this paper, we introduce an application meant to help usability specialists t...

Data: 2012   |   Origem: Electrónica e Telecomunicações

Volume Rendering Based on Oblique Projections

Hubert W.J. Borst Pauwels; Óscar Mealha; Beatriz Sousa Santos; José M.R. Nunes

This paper introduces a new method for visualizationof voxel represented data based on oblique projections. Instead of the traditional approach in which objects are rotatedand then orthogonally projected, we investigated the possibilityof using oblique projections to view an object under multipledifferent viewing positions with a speed advantage. Weprove that oblique projections will lead to the same surfa...

Data: 2011   |   Origem: Electrónica e Telecomunicações

Heuristic Evaluation of “FarmVille”

Samuel Almeida; Óscar Mealha; Ana Isabel Veloso

A avaliação de videojogos é uma etapa crucial no processo de desenvolvimento de jogos. A avaliação heurística é uma das opções para avaliar jogos, utilizada por peritos na identificação de problemas de usabilidade. Este artigo apresenta os resultados obtidos da aplicação de uma avaliação heurística no...

Data: 2011   |   Origem: Revista Prisma.Com

Editorial

Ana Isabel Veloso; Licínio Roque Roque; Óscar Mealha

Data: 2010   |   Origem: Revista Prisma.Com

Video Game Usage and Gameplay: Call of Duty 4 Case Study

Samuel Almeida; Óscar Mealha; Ana Isabel Veloso

A jogabilidade é um dos conceitos mais importantes a considerar quando a usabilidade em videojogos está sob análise. Este artigo apresenta um estudo com o intuito de compreender as questões de uso e de jogabilidade em videojogos num estudo de caso centrado no jogo “Call of Duty 4: Modern Warfare”. 41 participantes foram organizados em três grupos distintos de e...

Data: 2010   |   Origem: Revista Prisma.Com

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