Detalhes do Documento

Nine years of project‐based learning in engineering

Autor(es): Oliveira, José Manuel Nunes cv logo 1

Data: 2011

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10773/8935

Origem: RIA - Repositório Institucional da Universidade de Aveiro

Assunto(s): project‐based learning; engineering education; curriculum development


Descrição
The engineering programmes offered at the Higher Education Polytechnic School of Águeda, University of Aveiro, have been organised, since 2001, around the Project Based Learning paradigm. This paper will briefly set the scene for the educational development and will then proceed to describe the curricula implementation that is nowadays on the field, reflecting the accumulated nine-years’ experience of running the programmes. Finally, the author will offer his personal perspective on the difficulties of the development and its implementation, as an actor engaged in the process. Los programas de ingeniería impartidos en la Escuela Politécnica Superior de Educación de Águeda, Universidad de Aveiro, se han venido organizando desde 2001 bajo el paradigma de Aprendizaje Basado en Proyectos. Este breve artículo se propone mostrar el marco del desarrollo educativo y proceder a continuación a describir la implementación actual de los planes de estudio en este campo, de acuerdo con la experiencia acumulada durante nueve años de funcionamiento. Por último, el autor ofrece su personal visión sobre las dificultades del proceso de desarrollo e implementación, en su calidad de actor comprometido con el proceso. Este foi um número monográfico dedicado à Aprendizagem Baseada em Projetos
Tipo de Documento Artigo
Idioma Inglês
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia