Detalhes do Documento

A pilot project on non-conventional learning

Autor(es): Fernandes, Sara cv logo 1 ; Cerone, Antonio cv logo 2 ; Barbosa, L. S. cv logo 3

Data: 2013

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/1822/26524

Origem: RepositóriUM - Universidade do Minho

Assunto(s): FLOSS; e-learning; Software engineering; Non-conventional learning; Peer-to-peer learning


Descrição
This poster presents a pilot project on non-conventional learning strategies based on students’ active participation in real-life FLOSS projects. The aim of the project is to validate the hypothesis that the peer-production model, which underlies most FLOSS projects, can enhance the learning-teaching process based on extensive and systematic collaborative practices.
Tipo de Documento Documento de conferência
Idioma Inglês
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia