Detalhes do Documento

Geometrical and numerical strategies in students' functional reasoning

Autor(es): Ponte, João Pedro da cv logo 1

Data: 1985

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10451/4553

Origem: Repositório da Universidade de Lisboa

Assunto(s): Funções; Estratégias; Ensino da Matemática


Descrição
This paper reports results of a reaserch project on the reasoning processes used by students in handling numerical functions and interpreting Cartesian graphs. Functions are a central topic in the high school and college undergraduate mathematics curriculum. Many properties of numerical functions are naturally described by their graphs, thus making particularly relevant the dialetic between numerical and geometrical aspects. In this paper, functional reasoning refers to the mental processes associated with the classical notions of functional dependence -- that is, with the notion that in some circumstances the value assumed by a certain variable depends in a weel-defined way on the value taken by another variable.
Tipo de Documento Documento de conferência
Idioma Inglês
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia