Detalhes do Documento

A concepção da natureza na obra poética da Marquesa de Alorna

Autor(es): Marinho, Maria de Fátima cv logo 1

Data: 2014

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10216/7828

Origem: Repositório Aberto da Universidade do Porto

Assunto(s): Literatura portuguesa; Literatura portuguesa - Poesia - Estudos críticos


Descrição
In this study, the author attempts to demonstrate the extent to which the neo-classical and Arcadian education of the Marchioness of Alorna conditioned the use she made of nature in her poetical work, despite her effective knowledge of new romantic aesthetics. The study of one of her translations (or imitations), Thomson's Primavera, allows us to see the form in which she always treats the poetical material of the representation of nature. Special mention will be made to Recreacoes Botanicas (1813), in that in this long poem (in the form of six cantos) we note the didactic concerns, the details and the comparisons proclaimed by Buffon, Daubenton and Saint-Lambert.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Português
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia