Detalhes do Documento

Evolução da abordagem da Tectónica de Placas nos manuais escolares do ensino se...

Autor(es): M.Santos cv logo 1 ; H. Sant'Ovaia cv logo 2 ; J.Moreira cv logo 3 ; M.A. Ribeiro cv logo 4

Data: 2010

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10216/53074

Origem: Repositório Aberto da Universidade do Porto


Descrição
Preceded by years of scientific discoveries and summaries, Plate Tectonics has only established itself as a true theory 40 years ago, leading to a recasting and clarification of geological processes and concepts that were never fully explained until then.. This article consists of a case study approach focused on this theory in secondary school textbooks from the 1960s until today, its relationship with the social and political context and educational perspectives of each season, factors which influence in science education is undeniable
Tipo de Documento Artigo
Idioma Português
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia