Document details

The Portuguese consumer sentiment index toward marketing mix in crisis context

Author(s): Fernandes, Paula Odete; Institute of Bragança (IPB), Researcher of NECE (UBI) cv logo 1 ; Pimenta, Rui Esteves; Polytechnic Institute of Porto cv logo 2

Date: 2013

Origin: Tourism & Management Studies

Subject(s): ; Índice do sentimento do consumidor em relação ao marketing, sentimento em relação ao marketing-mix; Portugal; Index of consumer sentiments toward marketing, sentiments toward marketing mix; Portugal


Description
The purpose of this research is to better understand the behaviour of the Portuguese consumer sentiment index toward marketing-mix in a crisis context. For this purpose we used an instrument translated and validated by the Index of Consumer Sentiment toward Marketing proposed by Gaski and Etzel (1986). This Index was used in this research since it offers a widely accepted and readily understood approach to measure citizen experiences as consumers in a society. All analysis was based on a consumer survey. The survey procedures resulted in 600 usable surveys, distributed by five regions (NUT II) in Continental Portugal. A 4% precision error and 5% of significance level were assumed. The results showed that the Portuguese consumer sentiment index toward marketing?mix is weakly positive and could be a consequence of the present economic and financial context that the country is undergoing. O principal objectivo do presente estudo assenta em entender o comportamento do índice do sentimento do consumidor português em relação ao marketing-mix em contexto de crise. Para tal, utilizou-se um instrumento validado por Gaski e Etzel (1986), adaptado ao contexto português. O índice utilizado neste estudo oferece uma abordagem amplamente aceite e compreensível permitindo medira experiência dos cidadãos como consumidores. Toda a análise teve por base um inquérito por questionário aplicado a 600 consumidores portugueses, distribuídos pelas cinco regiões (NUT II) de Portugal Continental. Assumiu-se um erro amostral de 4% e um nível de significância de 5%. Os principais resultados obtidos mostraram que o índice do sentimento do consumidor português em relação ao marketing-mix é ligeiramente positivo podendo ser consequência do actual contexto económico-financeiro que o país atravessa.
Document Type Article
Language English
Editor(s) ;
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Related documents

No related documents


    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento EU