Detalhes do Documento

Predation and reputation acquisition in debt markets

Autor(es): Pires, Cesaltina cv logo 1

Data: 2003

Identificador Persistente: http://hdl.handle.net/10174/2256

Origem: Repositório Científico da Universidade de Évora

Assunto(s): Asymmetric information; Financing costs; Predation; Reputation


Descrição
This paper presents a model of predation based on reputational differences between the entrant and an incumbent. While the incumbent has an established reputation in the debt market, the entrants’s quality is not yet known in the debt market. We show that the incumbent may have incentives to prey in order to interfere with the “reputation acquisition” of the entrant.
Tipo de Documento Artigo
Idioma Inglês
Editor(es) Springer-Verlag
delicious logo  facebook logo  linkedin logo  twitter logo 
degois logo
mendeley logo

Documentos Relacionados



    Financiadores do RCAAP

Fundação para a Ciência e a Tecnologia Universidade do Minho   Governo Português Ministério da Educação e Ciência Programa Operacional da Sociedade do Conhecimento União Europeia